Fietsen langs Okanagan lake - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu Fietsen langs Okanagan lake - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu

Fietsen langs Okanagan lake

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marion

02 Oktober 2017 | Canada, Kelowna

Zondag 1 oktober
Het is bewolkt met donker grijze wolken en hier en daar een blauwe spot …. komt vast goed, vanmiddag klaart het vast wel weer op zoals gewoonlijk. Eerst dus maar even twee wasjes draaien. Gelukkig staat er een flipperkast in de laundryroom om de tijd te verdrijven ☺. Zodra we klaar zijn en de was is ingeruimd, begint het weer te regenen…. geen paniek, eerst maar even lunchen. Ah, het is droog.. fietsen staan al klaar dus inpakken en wegwezen. Nog geen 200 m verder, komt het weer met bakken uit de lucht. Hans houdt de moed hoog, even schuilen … en door!
We volgen zo veel mogelijk de fietsroute langs de kust zoals aanbevolen door het Italiaans gezin dat we gisteren hebben ontmoet. Helaas is deze kant van het meer een soort van Bloemendaal, toegang tot the beach wordt veelal afgeschermd door giga villa’s en af en toe onderbroken tot een publiek toegankelijk parkje. Op zich grappig maar het fietspad loopt dus niet echter door langs de beach maar veelal door een villapark. Wel bijzonder om te zien dat ook nieuwbouwhuizen, op betonnen fundering na, volledig opgebouwd worden met chipwoodplaten. Aangekomen bij City park zien een rustige groene omgeving waar stelletjes aan de wandel met hun hondjes, jongelui die doen aan slacklining; balanceren op een tussen twee bomen gespannen band en muziekkanten. Zo zien we twee piano’s zie blijkbaar aan iedereen beschikbaar wordt gesteld om zijn of haar kunsten te vertonen. Aansluitend aan het park bevind zich een haven en een “downtown”. Een stadsgebied met leuke speciale winkeltjes, restaurants, coffeeshops en pubs. Helaas zien we hier ook de consequenties van een grotere stad dat veel zwervers en daklozen aantrekt en dat geeft een heel dubbel gevoel. Later in de middag drinken we een biertje met een snack bij Earls met prachtig uitzicht op de haven. Gelukkig is het verder droog gebleven en fietsen we terug naar de camping. Het was een schitterende relaxte dag ☺. Volgens staan de meest prrrachtige foto’s op zijn account van Instagram: hbodenstaff. Ook zijn inmiddels veel foto's gepubliceerd via Facebook van mijn account.

• 02 Oktober 2017 - 09:35

Marcel:

Heerlijk om alles weer van jullie te leen. Wat een vakantie en reis! Geniet nog met en van elkaar. xx