Van Nanaimo naar Tofino - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu Van Nanaimo naar Tofino - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu

Van Nanaimo naar Tofino

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marion

13 September 2017 | Canada, Nanaimo

Eindelijk vannacht wat beter geslapen. Heerlijk om een eigen huisje op wielen te hebben met eigen toilet en douche. Wel een beetje krap maar als alle spulletjes een eigen plekje hebben ... en houden, dan is dat prima te doen. We hebben een mooie plek op Campground Living forest met zich op zee, dus we worden wakker met een "room with a view". Na een lekker zelfgemaakt ontbijtje waagt Hans zich aan zijn eerste echte "droom" vlucht met sprakie zijn drone... best wel spannend maar een geweldige ervaring voor hem. Daarna was het opeens best wel snel opbreken geblazen om richting Tofino te vertrekken waar we twee nachten zullen verblijven. De route is hemelsbreed maar zo'n 200 km maar we stoppen zo vaak onderweg omdat we zulke mooie meren, riviertjes en creeks en nog meer bezienswaardigheden zien, dat we besluiten om Uclulet even over te slaan en rechts naar Tofino af te reizen. Daar blijkt dat de twee Campgrounds die we voor ogen hadden al volgeboekt waren.... hoezo na seizoen! Gelukkig toch een plekje gevonden voor de RV op Mackenzie Beach Resort. Klinkt idyllisch maar het is een gewoon een parkeerplaats zonder service. Twee dobbelstenen bepaalden hoeveel we voor de overnachting moesten betalen ... toch wel grappig. Vervolgens met de fiets 2 km naar centrum van Tofino. Een bar om gewoon een biertje te drinken konden we niet vinden, wel een restaurant sushi bar. Wij kondigden aan alleen wat te willen drinken en misschien wat eten en de gastheer herkende ons gelijk als "Hollanders"... blijkt dat hij zelf in Wassenaar heeft gewoond hahaha. Maar goed, lekker biertje besteld en aan geschoven bij een tafel op terras met een geweldig uitzicht, bij een heer alleen. Wij zouden hem niet lastig vallen met praten .... nou dat deed hij zelf wel. Blijkt dat hij een retired laywer is van 67 jaar uit New York/Seattle op bezoek bij familie en vrienden. Mooie verhalen gedeeld. Na een fles wijn te hebben gescoord, snel voor het donker wordt terug naar de campground. Hopelijk lukt het nog om een excursie bear whatching te boeken.

• 13 September 2017 - 19:17

Wiard Meijs:

Marion, is het Hans toch gelukt om een drone te scoren? Heeft hem zeker veel moeite gekost om je te overtuigen. Eerste dagen klinken goed. Groet Wiard.

• 14 September 2017 - 06:14

Hans En Marion Bodenstaff:

Klopt het is Hans toch gelukt maar niet door mij te overtuigen ... Het is een gezamenlijk project met Mark geworden. De eerste dagen waren zeker goed en het wordt alleen maar beter.