Van Golden naar Revelstroke - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu Van Golden naar Revelstroke - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu

Van Golden naar Revelstroke

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marion

29 September 2017 | Canada, Kamloops

Donderdag 28 september
Hele slechte nacht gehad. Gister was ik al niet zo lekker maar vannacht om 01.00 uur was ik opeens klaar wakker, kots misselijk maar toch niet kunnen overgeven, afwisselend warm en koud… bah. Na een paar aspirine toch weer opgeknapt. Rustig aan gedaan, even lekker gedoucht, social media bijgewerkt en weer door richting Revelstroke. In het plaatsje Golden zelf eerst weer even wat boodschappen gedaan en lekker vers gebakken stokbrood gegeten met brie en pate bij een parkje langs het kabbelend Kicking Horse riviertje. Op de achtergrond hoor je weer het intensief treinverkeer maar het is toch weer even geniet in de zon.
Van Glacer National park waar de Trans-Canada highway door heen loopt zijn zo goed als alle bezienswaardigheden en faciliteiten afgesloten door een grootscheeps project om de weg te verbreden. Regelmatig is er dan maar ook een rijweg beschikbaar en moeten we lang wachten. Langs de weg nog wel zo’n groot schaap of geit gezien met van die grote hoorns. Te onverwacht om foto van te kunnen maken mede omdat een automobiliste besloot om vol op de remmen te gaan staan … muts. De Rogers Pass waar we over heen komen schijnt wel heel bijzonder te zijn. De witte reuze gebergten die de pas omgeven, liggen net ver genoeg om te tonen hoe spectaculair de pas is. De bergen er omheen zorgen voor een groot risico op lawines in de winter. Het Canadese leger probeert dan risico te verkleinen met kanonnen. Bij het herdenkingsmoment van Rogers Pass langs de highway staat zo’n kanon tentoongesteld.
Aardige camping gevonden; Revelstroke RV Campground. Voldoende plek, zelf full hook up maar dat is niet nodig.