Van Whistler naar Clearwater / Wells Gray Park - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu Van Whistler naar Clearwater / Wells Gray Park - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu

Van Whistler naar Clearwater / Wells Gray Park

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marion

21 September 2017 | Canada, Clearwater

Dinsdag 19 t/m woensdag 20 september

Gelukkig geen nachtmerries overgehouden van ons beer avontuur in Whistler en voor ons doen redelijk vroeg vertrokken om overnachting op Historical Hatch creek ranch over te slaan om twee nachten op Dutch Lake Resort & RV park te Clearwater. 425 KM in totaal, geplande tijd 5 uur en 18 minuten, best wel een uitdaging. Blijkt op zich goed te doen maar omdat we zulke mooie plaatjes zien onderweg waar we even bij stil moeten blijven staan, is het op het laatste moment toch nog flink aan poken. Bij het laatste tankstation dacht ik nog een mooi stier op de gevoelige plaat te zetten maar daar dacht hij zelf anders over…. Het hek vertrouwde ik niet dus rende hard weg. Ik durfde niet eens achterom te kijken, hoorde alleen zijn hoorns beuken op het hek.
Aangekomen bij Dutch Lake resort rond 16.30 uur, hadden we net geluk om een van de laatste plekjes voor twee nachten te bemachtigen. Reserveren aanbevolen ook zo laat in het seizoen beter dus. Beperkte service (15 Ampere en water) maar geen probleem, alles doet het gewoon, zelfs de oven/magnetron en verwarming. Ons zelf getrakteerd op een etentje bij het restaurant met uitzicht op de Dutch Lake inclusief zonsondergang.
Volgende ochtend rustig opgestart om te kijken wat vandaag te doen. Omdat we tenslotte aan de poort van het Well Gray pakt staan besloten om met de RV even naar het Visitors Center te rijden (1,7 km). Gelukkig niet met de fiets want ik had al zo’n donkerbruin vermoeden. Het Visitors Center is inderdaad de ingang tot het park maar het is zeker nog zo’n 65 km rijden voor we arriveren bij Bailey’s Chute waar we hopen zalm de rivier op te zien springen. Onderweg is de kans groot om wilde dieren te zien maar het blijft beperkt tot een hert (deer) die zich net realiseert dat het beter is om om te keren in plaats van de weg over te steken en een eekhoorntje. Aangekomen bij Bailey’s Chute zien we helaas ook geen zalm springen (beste seizoen blijkt augustus) maar wel mooie beelden met ook weer prachtige shoots en filmpjes van Sparkie ook van de mooiste watervallen van Britisch Columbia (BC).
Morgen op weg naar Valemount of Jasper (afhankelijk van de afstand en zin om zo ver door te rijden van Hans).

• 21 September 2017 - 11:43

Marlous :

Die stier!! Mijn God haha. ....genoeg spannende dingen zo :) Klinkt echt als een prachtige natuurreis,super. Hier inmiddels de nazomer aangebroken, ook heerlijk!