Whistler en zwarte beer - Reisverslag uit Whistler, Canada van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu Whistler en zwarte beer - Reisverslag uit Whistler, Canada van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu

Whistler en zwarte beer

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marion

19 September 2017 | Canada, Whistler

Ondanks de regen van gisteren worden we wakker met een heldere hemel. Heerlijk in het zonnetje genoten van ontbijtje en van ons mooie uitzicht. Worden we ook nog eens getrakteerd op een paar eekhoorntjes. Na douchen snel even de blogs van vier dagen uploaden ... nou ja snel. Moest naar het hoofdkantoor voor een goede verbinding maar het is gelukt. Snel op weg naar de Ferry voor de overtocht via Hors shoe bay naar Vancouver door naar Whistler. Helaas was de boot vol en moesten we bijna twee uur wachten voor de volgende tocht. Gelukkig heb je bij die Ferry ook een Starbuck en goede Wifi voor een update van de Bear Whatching op Facebook. Na de overtocht van ca. 2 uur zijn we on route naar Whistler. Wauw .... wat een prachtige route, veel water, Fraser river en hoge bergen met sneeuw op de toppen. We stoppen onderweg een paar keer om te genieten en om naar een mooie waterval te lopen. De camping die ons aanbevolen wordt door Trotter valt net buiten onze gedownloade kaart van Google maps, dus was het toch een ouderwets zoeken en navragen. Blijkt dat we er domweg langsgereden waren. Gelukkig plek genoeg en na een welverdiend biertje voor Hans, wandelend op weg naar de Village van Whistler waar verschillende restaurantjes zijn ... ja ja een keer decadent uit eten vandaag :). Echter ... nog geen 200 meter onderweg worden we opgeschrikt door een luid getoeter en steekt er zo'n 10 tot 15 meter voor ons vandaan een zwarte beer over. Door het getoeter en vuurwerk willen ze de beer verjagen maar daardoor schoot hij vlak voor ons de bosjes in. Wat een opwinding ... vele mensen kwamen er juist op af om de beer te zien, terwijl de "bewaking" iedereen op afstand probeerde te houden. Even later zijn we toch maar verder op weg gegaan, maar of je het gelooft of niet, schiet diezelfde beer weer voor ons langs het fietspad op. We zagen hem of haar in de bosjes rommelen. We zijn er maar met een grote boog omheen en doorgelopen. Dat belooft wat als we straks in het donker terug moeten.
Whistler Village is verder wel een leuk stadje met veel (dure) winkels en restaurantjes. Bij een Ierse pub/restaurant Earl, eet Hans fish en chips en ik zalm met rijst. ... heerlijk ;). De afstand om terug te wandelen viel toch een beetje tegen, de fietspaden zijn op zich wel verlicht maar we vonden het toch een beetje spannend na onze bear encounter. Gelukkig veilig aangekomen bij ons huisje op wielen. Nieuwe offline kaarten gedownload via Google maps en morgen op weg naar Cache Creek.

• 19 September 2017 - 09:17

Marcel:

Wat een avontuur en vanuit mijn herinneringen reis ik met jullie mee :). Proost op jullie voortgang van deze mooie reis.