Tofino - Bear whatching - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu Tofino - Bear whatching - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu

Tofino - Bear whatching

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marion

14 September 2017 | Canada, Nanaimo

September is laagseizoen, so i was told, maar het seizoen rekt zich op. Zo had ik gedacht dat het niet nodig zou zijn om geen Campgrouds of excursies vooraf te bespreken. Weer een lesje geleerd. Een tweede nacht op een "parkeerplaats" zonder service wilde wij dus dus verlieten we MacKenzie beach resort op vertrouwen dat we vandaag een betere plek bemachtigen. Ook online lukte het niet om op het laatste moment een Bear whatch excursie te boeken. Dus toch maar op de bonnefooi richting centrum van Tofino. Ook Jamie's was volgeboekt maar een aardige knul belde voor ons naar Whale center vlakbij waar ze nog wel seats hadden voor bear whatching. Top gozer!
Om 11.45 uur vertrokken we dus met een open boot de wateren op tijdens laag tij; de grootste kans om beren te zien op zoek naar voedsel tussen de drooggevallen rotsen. Na het zien van een soort van aalscholver en zeeleeuwen op een rots hadden we eindelijk geluk! Ik zag wat gerommel in de bosjes en daar kwam een mama beer met pub van zo'n 1,5 jaar te voorschijn op zoek naar seafood en berries in de bosjes. Het was duidelijk dat mama beer genoeg had van het zogen en de kleine leerde om op eigen benen te staan voor de winter.
Onze gids maar ook de ervaring met andere Canadezen tot nu, is dat het een zeer open een hartelijk volk is. We voelen ons in ieder geval heel erg "senang" hier.
Het is echter niet gelukt om een betere Campground te vinden maar MacKenzie had als laatste mogelijkheid wel een betere plek voor ons met water en elektriciteit. Achteraf blijkt het toch een top plek te zijn zijn want na zo'n 150 meter lopen stonden we opeens op een heerlijk zandstrand en f... mooi uitzicht op de Pacific Ocean. Heerlijke strandwandeling gemaakt terwijl Hans met Sparkie bezig was. Even later ontmoet hij een Canadees (half Dutch) met een grote broer van Sparkie. Big boys ..... Genoten van een prachtige zonsondergang en daarna een eenvoudige pasta maaltijd met sla klaargemaakt. Morgen weer een reisdag richting Telegraph Cove waar we hopen orka's te zien.

• 14 September 2017 - 07:46

Marcel:

Weer leuk te lezen jullie avontuur van de afgelopen 24 uur. Ik duim voor de orka's want dat is een geweldige belevenis. Enjoy!

• 14 September 2017 - 09:08

Marlous :

O gaafffff mamma beer en kleintje! Helemaal top! Dat vergeet je nooit meer. Heerlijk die uitzichten,strandwandeling, rust.....