Met Camper naar Vancouver Island Nanaimo - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu Met Camper naar Vancouver Island Nanaimo - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu

Met Camper naar Vancouver Island Nanaimo

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marion

12 September 2017 | Canada, Nanaimo

Weer zo slecht en weinig geslapen dat Hans er een mailtje aan waagde naar Fraserway met het verzoek om om 08.00 uur opgehaald te worden met de Shuttle in plaats van 10.00 uur. We waren tenslotte toch al klaar wakker. Helaas was de vroege shuttle bus al volgeboekt. Dan maar eerst lekker een straatje verderop ontbeten met een espresso macchiato en soort van bananenbrood met granen. Hans koos voor een vettige pannini waar hij al snel spijt van had. Toch duurde erg lang voordat we opgehaald werden en was de bus ook nog eens te laat. Maar goed ... we hebben vakantie dus relaxssss.... Na zo'n drie kwartier arriveerden we met een volle bus mede camperreizigers bij Fraserway; koffers uitladen, bij de camper zetten en inchecken. We hadden een super moderne organisatie verwacht maar de planning gebeurd nog steeds op grote planborden en komt er nog veel papierwerk bij kijken. Zo was de bevestiging van de gereserveerde fietsen wel doorgekomen maar stond dat niet in het systeem. Nog meer formulieren dus en gelijk boter bij de vis zonder dat we de fietsen hadden gezien. Gelukkig hoefden we door een fout van onze incheckdame maar een in plaats van twee fietsen af te rekenen en dat was maar goed ook want ze waren niet van beste kwaliteit. Weer een lesje geleerd.
Enfin na een uitgebreide instructie konden we eindelijk om 13.30 uur de weg op richting BC Ferry Tsawwassan. Onderweg flink wat boodschappen gedaan voor de eerste paar dagen bij de Wall Market. Ze hadden helaas geen bier of wijn maar dat kan voor een keertje geen kwaad hahaha.
Rond 16.00 uur waren we bij de ferry maar het duurde nog tot 17.50 voordat deze vertrok. Samen genoten van een Chinese wok met eiernoodles Hans zag ons al als Lady en de Vagebond :-).
De rustige overtocht duurde ongeveer twee uur. Helaas nog geen orka's gespot maar wel genoten van een mooie zonsondergang. Eenmaal aan wal komen we na een half uurtje rijden aan bij onze eerste Campground & R.V. Park, Living Forst Oceanside. Hella, een aardig Duitse dame, wees ons een mooi plekje toe met zicht op zee. Helaas was het tegen die tijd al behoorlijk donker. Toch even buiten kunnen zitten met een glaasje jus d'orange en BBQ chips... wat een heerlijke stilte na al het stedelijk geweld en lawaai. Eindelijk rust!

• 12 September 2017 - 07:49

Marcel:

Het feest kan beginnen en dit wordt wordt een geweldige dag! Liefs E&M

• 12 September 2017 - 15:47

Danique:

Wat een ervaringen. Klinkt helemaal leuk en zie het al helemaal voor me haha.
    Lekker genieten en leuk jullie verslagen te lezen