Kaapstad wijnroute - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu Kaapstad wijnroute - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu

Kaapstad wijnroute

Door: MarionEnHans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marion

20 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Reisverslag Cape Town wijnroute 20 mei 2012

De tafelberg is bedekt. De lucht is bedekt met wolken en het regent bovendien of is het de mist? De boot naar Robben eiland is al uitverkocht mede door het gering aantal vaarten in dit laagseizoen. Onze 'Albert' biedt aan om online de boot voor morgen voor ons te reserveren, om 13.00 uur is nog een plekje!
Plannen dus bijgesteld en vandaag de wijnroute gedaan; Paarl, Franshoeck en Stellenbosch (Boschendal en Spier).  Bij de eerste twee was niet zoveel te beleven maar we vergeten natuurlijk dat het zondag is. Het weer werkt bovendien ook niet mee. Het is overigens wel een mooie route om te rijden nu alle wijnranken en bomen in herfstkleuren zijn. Boschendal is wel open en kunnen we wijnproeven, helaas geen picknickmandjes in verband met het weer.   Naast ons zaten een paar Amerikanen waarvan de schoonmoeder al een paaar glaasje wijn te veel op had! Spier is ook een mooi en modern wijnhuis en de gastvrouw wist ons daar veel over te vertellen. Onder het genot van een kaas- en vleeswarenplankje de heerlijkste wijnen geproefd.