Luderritz - Fish river canon - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu Luderritz - Fish river canon - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu

Luderritz - Fish river canon

Door: MarionEnHans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marion

14 Mei 2012 | Namibië, Windhoek

Reisverslag Luderitz - Fish river canon (Canon village) 14 mei 2012

Vanochtend al vroeg uitgecheckt en ontbeten zodat we om acht met een catamaran (de zeepaard) naar het eiland Halifax konden varen. Op het eiland leeft een grote kolonie zwartvoetpinguins. Het was erg koud op het water maar we hebben weer prachtige foto's kunnen maken. De schipper wist te vertellen dat onlangs de bekende Nederlandse fotograaf voor het blad National Geografic foto's op het eiland heeft gemaakt en gepubliceerd.  Helaas konden wij niet aan land.
Vanaf Luderitz tot Guogeb verloopt de reis voorspoedig via asfalt. Tot we er achter komen dat de geplande tankstop niet meer bestaat en we een omweg moeten maken naar de dichtstbijzijnde tankstation in Hentienchen. We nemen tegelijkertijd een hitchhiker mee. Bij het tankstation slaan we gelijk een lunch in zodat we niet nog meer tijd verliezen. Een paar km voor Canon village krijgen we opnieuw een 'flat tire'. Terwijl Hans de band professioneel wisselt, krijgt hij hulp van een lokale wegwerker. Aardige mensen die Namibiërs.....
Canon village is qua locatie weer een verrassing; we dachten zelf dichter bij de rivier te zitten maar het is een camp middle of no where met ruim 40 huisjes. We worden hartelijk ontvangen, ook als blijkt dat de organisatie Sense of Africa vergeten is de voucher aan het pakket toe te voegen! Gelukkig is dat na een telefoontje opgelost. Op nieuw een fles wijn ter compensatie van de fout zat er helaas niet in ;-). De lekke band wordt ook snel gerepareerd op de lodge zelf. Met ons zijn dezelfde dag twee volle bussen met Duitsers gearriveerd (dat is weer wat minder ;-)).  ' S avonds een gezellig gekaart met een van de opzichters en hem 30 1/2-en leren spelen.  Morgen leren we hem pesten!