Helmeringhaussen - Luderitz - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu Helmeringhaussen - Luderitz - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu

Helmeringhaussen - Luderitz

Door: MarionEnHans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marion

13 Mei 2012 | Namibië, Lüderitz

Reisverslag Helmeringhausen - Luderitz 13 mei 2012

Om middernacht weer klaar wakker door een k-mug. Gelukkig door de rustige slaapgeluiden van Hans ;-)), al snel weer ingeslapen maar rond 05.00 weer klaar wakker. Blijven liggen had geen zin dus in overleg sprong Hans als eerste onder de douche (warm water was echter nog niet uitgevonden). Snel ontbeten en om 7.30 uur het gehuchtje ontvlucht, op naar Luderitz.  Dit ging voorspoedig, we reden soms zelfs meer dan 100 km per uur ( op asfalt weliswaar, zodra er weer gravel verscheen moesten, we naar een paar flinke kuilen , weer snelheid inboeten. Na 3,5 uur waren we bij ons nieuwe onderkomen, Sea view zum sperrgebiet. Na wat papiermerk weer onderweg naar het spookstadje Kolmanskop, een verlaten diamantstad. Het was gaaf om daar rond te lopen, hier staat de tijd echt stil, je hoort ze als het ware nog delven naar de glitterstenen.
Verschillende huizen bezocht en echt vreemd, je loopt in nog een bijna gaaf huis met overal een meter zand, gekletter van daken en gekreun van deuren en ramen. Dat alles doet Hans toch een beetje denken aan Auswitch, de grundlichkeit en daardoor een enorme kilte.
Geluncht bij een bistro café met vrij gebruik van wifi. Natuurlijk gelijk even contact gezocht met een aantal Whatsuppers, niet iedereen was online, maar het was heerlijk om weer even direct contact te hebben,  zeker op moedertjesdag.
In de middag een prachtig huis van begin 1900 bezocht in het centrum van Luderitz met Jugendstill elementen. Alles is nog in perfecte staat. Later nog even genoten op ons balkon. Er staat wel een stevige bries maar zolang de zon schijnt is het goed uit te houden.

Foto's helaas nog niet gelukt. Volgen ASAP!

• 14 Mei 2012 - 05:27

Babs En Rudy:

Leuk om jullie reis te volgen, zelfs vanuit Bali. Toch een heel verschil qua natuur maar wat een mooie beelden. Hoop dat er weer een mooi boekwerkje verschijnt om door te bladeren. We blijven jullie volgens. Groetjes enjoy and have fun.

• 14 Mei 2012 - 07:48

Marcel:

Lieve vrienden, weer helemaal bij op deze mooie maandagmorgen. Jullie maken samen toch wat mee. Leuk om deelgenoot te zijn van jullie reis. Ik kijk uit naar de foto's.

liefs

Marcel

• 14 Mei 2012 - 09:06

Jeannette:

Hallo Marion en Hans,
    Het klinkt fantastisch zoals jullie het beschrijven. Wat een belevenis.
    Geweldig dat wij het kunnen volgen.

Groet,
    Jeannette

• 14 Mei 2012 - 13:22

Hans Blom:

Hou is op met die verhalen ik heb gelijk geen zin meer om te werken!!!!

Veel plezier Jambo Gr Hans

• 15 Mei 2012 - 07:21

Gerry:

Wat een mooie verhalen, leuk om jullie reis zo mee te beleven, Anita en Willem zijn gisteren vertrokken naar Noorwegen, groetjes en inderdaad wat krijg ik ook zin in vakantie,groetjes Gerry