Twijfelfontein - Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu Twijfelfontein - Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu

Twijfelfontein - Swakopmund

Door: MarionEnHans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marion

08 Mei 2012 | Namibië, Swakopmund

Na een verschikkelijke korte en ware nacht besloten we om vroeg op te staan. We moesten tenslotte nog de pre-historische rotstekeningen bezoeken. Tijdens het ontbijt had onze Namibische zanger al een achtergrondkoortje geregeld zodat we een video konden maken om hem te promoten. En ik moet zeggen het klonk niet eens verkeerd. Maar toen we even later de CD in de auto afluisterden was het echt niet om aan te horen.
Onderweg de rotstekeningen bezocht. We dachten in eerste instantie dat we daar vrij rond konden lopen maar we werden teruggefloten door de receptioniste; geen entree zonder gids. Hans probeerde nog wijs te maken dat we bij de andere groep hoorden maar daar trapte ze niet in. We moesten daadwerkelijk bij de groep aansluiten en achteraf alsnog entree en tipgeld voor de gids afrekenen. Echte Hollanders weer ...
De weg vervolgd richting Uis en in dat gehuchtje bij de supermarkt water, brood en vleeswaren gekochten en gelunched tijdens het rijden. Zo'n K-weg schiet natuurlijk niet op en dan moet je efficient zijn. Af en toe zagen we wat kleine stalletjes met zelfgemaakte souveniers en als we stopten kwamen er vaak een of meerdere kinderen aanhollen met de vraag of we iets wilden kopen. Voor een Wilhelmina pepermuntje lieten ze zich graag op de foto zetten (dank je wel Marlous). Even later zagen we een groep Himba's (aparte stam die zich helemaal insmeren met rood modder, met sieraden langs de kant van de weg zitten. Onze strategie was dat ik kralen uit zou zoeken en Hans zou foto's maken. Maar daar trapte een gehaaide dame niet in. Voor de foto's moest Hans apart betalen. We hebben de onderhandelingen afgemaakt met een mooi rond bedrag en hoe ze dat onderling zouden verdelen moesten ze zelf maar uitzoeken. Spannend vonden we het wel want het waren pittige tantes.
Des te dichter we bij de kust kwamen des te meer verandert het landschap in een vlakke woestijn waar je je geen leven kunt voorstellen. Aangekomen bij Henties Bay, besloten we om toch eerst door te rijden naar Cape Cross (reservaat met zo'n 150 - 200.000 zeeleeuwen. Je weet niet wat je ziet en ruikt!
Voor zonsondergang gelukkig Swakopmund bereikt maar het adres van het Guesthouse was zonder gedetailleerde omschrijving lastig te vinden. Na wat zoeken en navragen bij een tankstation, wist een toevallig passant bij het politiebureau het ons gelukkig haarfijn uit te leggen.
Na het hartelijk ontvangst door onze gastvrouw, snel even opgerist en een bank (voor cash) en een restaurant opgezocht. Jonge mannen op de uitkijk blijken juist beveiligers te zijn dus moeten we ons dwingen onszelf meer op het gemak te voelen maar we blijven alert.
Inmiddels via e-mail van Wereldcontact begrepen dat onze terugreis gelukkig wel goed geregeld is. Morgen weer vroeg op voor de Living dessert tour!

• 09 Mei 2012 - 20:32

Ida & René:

Prachtige foto's en leuk reisverhaal. We worden steeds meer enthousiast voor zo'n vacantie. Gouden tiip: Dwdd benaderen voor een optreden van de Namibische zanger (plus achtergrondkoor). Nog veel plezier daar !!

• 10 Mei 2012 - 06:22

Sophie:

Wat een fantastische foto's! De Namibische zanger heeft wel kans als jullie zijn CD pluggen met deze foto erbij! ;-)

• 10 Mei 2012 - 06:46

Gerry:

Het is echt genieten, Wilbert mijn man geniet mee en besluit dat we toch weer moeten sparen voor Africa.

• 11 Mei 2012 - 10:20

Annemarie:

Ontzettend leuk om met jullie zo mee te reizen! Lijkt me wel een spannende vakantie.
    Laat pa & ma jullie verhalen en foto's wel zien.
    Hans, het gaat PRIMA in Oldenzaal!!