Okakeujo - Twijfelfontein - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu Okakeujo - Twijfelfontein - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu

Okakeujo - Twijfelfontein

Door: MarionEnHans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marion

07 Mei 2012 | Namibië, Windhoek

Voor de wekker al weer wakker.Hans heeft 's nachts de airco uitgelaten en de deur opengezet in de hoop nachtelijke dierengeluiden te horen. Dat viel echter tegen en het was best frisjes onder een dun lakentje. Rustig aan opgestaan, vast gepakt en toch nog even de waterhole bezocht. Zeebra's en gnoes dringen zich in de vroege ochtend aan elkaar op voor een plekje om te kunnen drinken; een drukte van jewelste dus. Na een half uur is het net alsof een leider van de zeeebra's een balkend signaal geeft om te vertrekken want even later is de hele groep vertrokken.
Ook wij gooiden de tassen in de auto en vertrekken na het ontbijt richting Outjo en Khorixas. Hopenlijs is daar een internetcafe. En we hebben geluk, in Khorixas kunnen we tanken en de eerder gemaakte reisverslagen uploaden. Tanken is zo gebeurd maar vijf reisverslagen incl. foto's uploaden nam zeker 1,5 uur in beslag. Van de laatste reisverlagen ontbreken ook nog de foto's omdat mijn Ipad vol zat en we (nog) geen SD-kaartenlezer hebben.
Daarna relaxed geluncht bij het restaurant van een plaatselijke lodge (blanke eigenaar natuurlijk weer). Het pinnen van wat contant geld uit de muur was ook even spannend; er waren twee bewakers aanwezig en het duurde ontzettend lang voordat de cash daadwerkelijk uit de muur kwam. Maar het is gelukt ...
De weg naar Twijfelfontein was dramatisch voor ons kleine stadsauto en ook voor ons want je wordt constant door elkaar gerammeld. Maar we hebben het weer voor het donker worden gehaald. De receptie en het restaurant waren beiden door grote rotspartijen aan ons oog onttrokken. Wat we daarna zagen was zeker de moeite waard. Na ons welkomstdrankje en kennismaking met de General Manager ons even teruggetrokken op de kamer. Een grote sterke Herero nam ons beide reistassen in een keer op de schouder. In de kamer was geen airco aanwezig; trekt te veel stroom voor zo'n afgelegen locatie midden in de woestijn! Na even opgefrist te hebben, even wat aan de bar gedronken en kennis gemaakt met een Namibische zanger die zelfstandig een eigen CD heeft uitgebracht. Na het heerlijke en uitgebreide diner heeft hij een klein liedje voor ons gezongen en hebben wij zijn CD gekocht met de belofte de opname gemaakt door mijn camera op YouTube te zetten. We zagen onszelf al als agents zijn optreden in Europa boeken ;-}

• 09 Mei 2012 - 19:29

Je Jongste Welp:

He paps en mams. Super die verhalen!!! Stiekem toch wel mee gewild!! :p hoop snel weer meer te horen en zeker te zien. Erg jarloers op de mooie shots!!! Tot snel weer!!! Maar niet te snel :p.... X

• 09 Mei 2012 - 20:12

@nnet:

Hans en Marion leuk om zo met jullie mee te reizen! Bedankt voor de kaart, Fred heeft het naar zijn zin! Geniet lekker verder!!
    Liefs @nnet,

• 10 Mei 2012 - 06:49

Gerry:

mooie foto's

• 11 Mei 2012 - 13:35

Anita En Willem:

Wat een mooie belevenissen en foto's, geniet ze met volle teugen.

• 11 Mei 2012 - 14:25

Yvonne:

Hans! Ben je wel helemaal lekker? 's Nachts de deur open laten! Die nachtelijke dierengeluiden hadden wel heeeeel erg dichtbij kunnen komen!