Okakeujo (Etosha) - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu Okakeujo (Etosha) - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu

Okakeujo (Etosha)

Door: MarionEnHans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marion

06 Mei 2012 | Namibië, Windhoek

Om 05.15 uur uit de veren in de hoop de leeuwen te zien. Het hek van het park is nog gesloten dus gaan we eerst ontbijten. En we zijn niet eens de enigen! Onderweg zien we nog een aantal springbokken en giraffen maar we nemen niet eens de tijd om ze rustig te observeren; op naar de leeuwen! Aangekomen bij de waterhole Okondeka, staat er al een auto op de uitkijk. En niet voor niets .... voor onze ogen speelt zich wederom een natuurfilm af om tranen in de ogen van te krijgen, zo moo! Een grote groep met twee mannetjes, meerdere vrouwtjes en minstens 5 welpjes zijn net klaar met drinken en steken langzaam over naar de andere kant van de weg om onder een grote boom verder te luieren in de schaduw. Natuurlijk hebben we weer prachtige foto's en filmpjes gemaakt.
De rest van de dag gebruiken we om verder uit te rusten van het vele autorijden. Zittend aan de waterhole waar verschillende kuddes zebra's, gnoes en olifanten continue aan je voorbij trekken. En met een biertje of wijntje binnen handbereik, is dat natuurlijk geen straf. Schaduw is echter schaars dus ik ben aardig verbrand. Ook na het diner weer plaatsgenomen aan de verlichte waterhole. Zo met ons, ook vele Chinezen met joekels van lezen op statief (het lijken wel bazooka's). Ook veel vrouwelijke fotografen geheel bedekt met sjawls, grote hoeden en zelfs handschoentjes. Waarschijnlijk ter bescherming tegen de zon of tegen de vele muggen.
Ogenschijnlijk gebeurt er niet zoveel maar iedereen is gefocussed op twee grote uilen die heel erg actief zijn maar zich moeilijk laten 'schieten' in het donker. Het levert wel voer voor leuke gesprekken.

• 07 Mei 2012 - 12:25

Yvonne:

Hoi hoi! We zaten al te wachten op jullie verslagen. Kreeg net alles in 1x binnen. De eerste indruk is "OMG, dat ze dat durven!" De tweede is "Toch wel errug gaaf!" Een goede voortzetting en nog heul veul mooie (foto-)momenten!

• 07 Mei 2012 - 18:59

Anneke Zwartscholten:

Wat een prachtig verslag. Het is alsof het zich voor mijn ogen afspeelt, zoals in de film "Out of Afrika" Prachtige natuurfoto's, als dit geen mooi fotoboek gaat worden.. Nog heel veel plezier samen!

• 07 Mei 2012 - 20:06

Riet:

Wat mooi allemaal! Een paar jaar geleden zijn we in Zuid-Afrika geweest en ik zie de beelden weer bij jullie mooie beschrijving. Bijzonder om de dieren van zo dichtbij mee te maken. nog veel plezier!

• 08 Mei 2012 - 06:32

Marcelle Vd. Veen:

super leuk jullie verslagen te lezen. ze kwamen ongeveer allemaal tegelijk binnen. mooie foto's! en wat is het prachtig om de dieren in de vrije natuur in hun eigen habitat te zien.

• 08 Mei 2012 - 07:06

Gerry:

Wat een mooie verhalen en wat een mooie foto's, geweldig, ik krijg er heimwee van en geniet met jullie mee.

• 08 Mei 2012 - 08:06

Liesbeth:

Leuk hoor zo'n verslag! Is net of je er een beetje bij bent ipv bij vaststellingscommissie... :).
    Wat zullen je missen vanmiddag, Marion!

• 09 Mei 2012 - 08:32

Anita En Willem:

Prachtig om het weer te lezen en de foto's te bekijken, genieten toch.
    groetjes