Namutoni - Okakeujo - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu Namutoni - Okakeujo - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Hans en Marion Bodenstaff - WaarBenJij.nu

Namutoni - Okakeujo

Door: MarionEnHans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marion

05 Mei 2012 | Namibië, Windhoek

Vandaag relaxed opgestaan en ontbeten. Daarna uitgecheckt en weer volgetankt. Gelukkig kon alles op creditkaart want we zitten krap bij kas en er is geen enkel pinautomaat in het park te bekennen. Via de waterhole Grootfontein, waar niet zoveel te beleven was, naar kamp Halali gereden. Even gelunched en naar waterhole Moringa gelopen op 500 meter afstand. In de warme middagzon was dat geen gelukkig moment voor Hans want hij heeft sowieso een hekel aan wandelen maar gelukkig werden we getrakteerd op een kleine kudde olifanten met twee kleintjes. Daarna besloten om rechtstreeks naar Okakeujo te rijden. Ondertussen toch weer aardag wat dieren gespot zoals zebra's, giraffen, springbokken, struisvogels en gnoes. Tussenstop gemaakt bij een toiletgebouw en het viewpunt van Etosha met uitzicht over de zoutpan.
Na aankomst bij Okakeujo ingecheckt en even naar onze waterhole in de voortuin gelopen waar op dat moment nog niet zo heel veel te zien was. Biertje gedronken bij de bar, wat boodschappen gedaan en informatie ingewonnen over een eventuele gamedrive. Bij de receptie konden zij geen zekerheid geven dat we leeuwen zouden zien. Even later een gouden tip van een andere gast; er was een grote groep leeuwen gesignaleerd bij Okondeka. Morgenvroeg op tijd vertrekken dus!
Na opfrissen en diner hebben we ons weer geinstalleerd bij de waterhole; uiteindelijk vier neushoorns, een aantal jackals, zebra's, een cheetah, twee leeuwen en een giraf gezien. Onze dag kan niet meer stuk en voor de volgende dag vast om 05.20 uur onze wekker gezet!

• 07 Mei 2012 - 13:48

Bert Van Bochove:

Geweldig wat een belevenis en fijn dat je ons zo mee kunt laten genieten. Denk om de enkels,met mijn enkel gaat het goed,elke dag een stukjre beter. Geniet er maar fijn van samen.